Inscripció al SOIB

La inscripció al SOIB és el pas previ per accedir als nostres serveis. És gratuïta i voluntària. Si perceps prestacions o subsidis és obligatòria.

 

Recorda:

– Sempre has de renovar la demanda d’ocupació en les dates que et toquin. És bàsic si perceps prestació/subsidi.

– Has de tenir les teves dades de contacte actualitzades (telèfon mòbil, correu electrònic i domicili) per rebre els nostres avisos. Pots consultar l’estat de la teva demanda d’ocupació als tràmits en línia del web www.soib.es i a través de l’app mòbil. Per això necessitaràs usuari i contrasenya, en aquest tutorial t’explicam com obtenir-los.

*Tens una incidència? Necessites ajuda? Demana’ns cita.

Qui es pot inscriure al SOIB?

Persones en situació de desocupació o persones que tenen feina i volen millorar-la, compatibilitzar la prestació o inscriure’s a algun curs subvencionat pel SOIB.
Una vegada t’inscrius al SOIB, reps el document d’alta i renovació de la demanda (DARDO). És important que sempre recordis el dia que et toca renovar la demanda.

Tipus d'inscripció
  • Alta com a demandant d’ocupació: és la inscripció adequada si estàs en cerca activa de treball, tant si fas feina com si no, i et dona accés a tots els serveis del SOIB (intermediació, formació i orientació laboral). Aquest tipus d’inscripció és obligatòria per a sol·licitar prestacions/subsidis del SEPE, demanar beques o per obtenir l’exempció de taxes en determinats exàmens.
  • Alta com a demandant de serveis previs a l’ocupació: dona accés a formació i orientació, però no a ofertes de feina. El temps d’inscripció no computa a efectes de demandant d’ocupació. Les persones amb permís de residència però sense autorització per a treballar, han de fer servir aquest tipus d’inscripció.
  • Alta com a demandant d’altres serveis: no dona accés a cap servei del SOIB, i no computa per obtenir drets derivats del període d’inscripció. S’utilitza per a determinats descomptes en autoescoles, gimnasos, etc. S’ha de signar un document d’acceptació d’aquest tipus d’inscripció.
Com es fa la inscripció?
La primera inscripció l’has de fer a l’oficina del SOIB que et correspongui segons el teu codi postal. Has de demanar cita prèvia: al web, a l’app mòbil del SOIB o als telèfons 012 (cost segons tarifa vigent) o al 971 225 791. Cal aportar la documentació identificativa original i en vigor: DNI/NIE, passaport o permís de conduir (per a les persones amb nacionalitat espanyola).

Si NO és la primera vegada que t’inscrius al SOIB, l’alta com a demandant la pots fer de tres maneres:

  • Per Internet, als tràmits en línia del web SOIB. Et pots donar d’alta com a demandant i actualitzar les teves dades personals i professionals.
  • A través de l’app mòbil del SOIB et pots donar d’alta com a demandant. En aquest cas, si necessites actualitzar les teves dades personals i professionals, ho has de fer amb cita prèvia o als tràmits en línia del web SOIB.
  • Amb cita prèvia: es pot demanar al web, a l’app mòbil del SOIB o als telèfons 012 (cost segons tarifa vigent) o al 971 225 791. Cal aportar la documentació identificativa original en vigor.

Recorda mantenir actualitzada la teva informació personal i professional!

Inscripció de les persones estrangeres

Les persones estrangeres amb nacionalitat comunitària (Unió Europea) es poden inscriure per un període de tres mesos presentant el passaport o la targeta d’identitat d’estranger (TIE) en vigor.
Passats aquests tres mesos, cal presentar al SOIB el número d’identificació d’estranger (NIE) per continuar inscrites.

Les persones estrangeres no comunitàries han de tenir una autorització de residència o residència i treball per a la inscripció, i la documentació en vigor: número d’identificació d’estranger (NIE) i un document que les identifiqui (Targeta d’Identificació d’Estranger (TIE) o passaport en vigor).
Si l’autorització administrativa ha caducat, has de presentar el document de sol·licitud de renovació, expedit entre 60 dies naturals abans de l’expiració i els 3 mesos posteriors a l’expiració.