L’atenció serà presencial només si les persones usuàries no poden realitzar les seves consultes d’una altra manera
A partir de dimecres, dia 17 de juny, les tretze oficines del SOIB i les dues oficines sectorials tornen a estar obertes, adequant-se a les recomanacions de seguretat sanitària. Encara que les oficines reobren físicament, per la comoditat i seguretat de les persones usuàries es manté de forma prioritària l’atenció telefònica o amb tramitació telemàtica, i l’atenció presencial es farà només quan sigui necessari.
D’aquesta manera, per accedir als serveis del SOIB s’ha de demanar cita prèvia i s’atendran totes les peticions per telèfon sense haver d’anar a les oficines. Es pot sol•licitar aquesta cita a través de la pàgina www.soib.es o telefonant al 971 22 57 91 / 012 . L’atenció serà presencial només si el personal del servei, després de xerrar per telèfon i prèvia sol•licitud de cita prèvia, ho estima convenient, ateses les circumstàncies del demandant. Excepcionalment, també s’ha previst que les persones dependents o amb mobilitat reduïda citades podran anar acompanyades per un o una professional de suport.
Pel que fa a l’organització interna de les oficines el personal continuarà fent torns rotatius de treball presencial i teletreball, de forma que no coincideixin als espais més persones que les permeses per l’aforament.
A les oficines s’hauran de seguir en tot moment les instruccions de seguretat, circulació i higiene senyalitzades, per a protegir per igual tant als professionals com als usuaris. Per accedir a l’oficina és obligatori l’ús de màscara i s’han de mantenir els dos metres entre persones. A més, a l’entrada, seguint els protocols sanitaris, s’han ubicat estacions higienitzades per rentar-se les mans amb una solució hidroalcohòlica i papereres per dipositar mascares i guants. També s’han instal•lat, entre d’altres, mampares de protecció de metacrilat, marques a terra per a las línies d’espera i per a guardar les distàncies i, així com cartells informatius amb totes aquestes indicacions. Així mateix, es reforçarà la neteja diària de totes les oficines.
Per altra banda, el SOIB ha reforçat la tramitació telemàtica i telefònica a través de la pàgina web www.soib.es per garantir l’atenció i l’acompanyament a persones usuàries, empreses i entitats.
RENOVACIÓ D’OFICI FINS AL 31 DE DESEMBRE
Cal recordar que es continuarà renovant la demanda d’ocupació de manera automàtica fins al 31 de desembre i per tant no és necessari anar a l’oficina a segellar. Les persones usuàries tampoc s’hauran de traslladar si estan afectades per un ERTO, ja que el SOIB s’encarrega de donar-les d’alta i l’empresa tramita la prestació amb el SEPE.
Aquí podeu consultar un recull de les preguntes més freqüents sobre el Servei d’Ocupació de les Illes Balears.
A més disposau de tota la informació relacionada amb la COVID-19