Select Page

COVID-19

Davant la situació derivada per la COVID-19, el SOIB ha posat en marxa tota una sèrie d’eines per continuar oferint servei sense que hagis de sortir de casa. A través de vies telemàtiques i telefòniques es garanteix l’atenció i l’acompanyament a persones usuàries, empreses i entitats.
Orientació
El nostre servei d’orientació laboral no s’atura! El personal orientador està fent feina i pot atendre les teves demandes, donar-te tota la informació que necessitis i acompanyar-te en el teu procés personal.
Com pots contactar amb nosaltres?
  • Si ja utilitzes un servei d’orientació d’una oficina del SOIB pots contactar amb el teu orientador o orientadora de referència mitjançant el seu correu electrònic o telefònicament.
  • Si tens entre 16-29 anys i no tens estudis superiors, SOIB JOVE és el teu servei.
  • Si necessites orientació sobre formació i qualificació professional, POAP és el teu servei.
  • Si fa 12 mesos o més que no tens feina, SOIB Llarga Durada és el teu servei.
  • Si tens menys de 30 anys i titulació superior, SOIB DOIP és el teu servei.
  • Si necessites orientació sobre el sector turisme i hoteleria, SOIB EHIB és el teu servei.
  • Si vols treballar en un altre país europeu, EURES és el teu servei.
  • Si ets una dona que pateix o ha patit violència masclista i vols cercar feina o formar-te professionalment, el SOIB posa a la teva disposició una tutora orientadora especialitzada en aquest àmbit.
  • Si necessites orientació laboral, però no et trobes a cap de les situacions anteriors, demana cita a la teva oficina
Formació i foment de l'ocupació
Totes les accions formatives de formació professional per a l’ocupació en la modalitat presencial i teleformació finançades i/o gestionades pel SOIB han quedat suspeses i van en línia amb la formació reglada.
A més, també queden suspesos els mòduls de pràctiques professionals no laborals corresponents a les convocatòries en marxa, que es duran a terme una vegada finalitzat el període de suspensió de la formació presencial.
Les entitats beneficiàries podran demanar modificar la metodologia de la impartició, així com sol·licitar noves accions formatives durant el període de l’estat d’alarma, sempre que aquestes disposin de mitjans tècnics i didàctics suficients per impartir les accions formatives.
Informació per a persones interessades en cursar una acció formativa
Al cercador de cursos trobaràs totes les accions formatives aprovades. Per saber si el curs que t’interessa s’ha ajornat o es farà telemàticament, contacta amb el centre de formació que l’imparteix i t’informaràn de tots els detalls.
Informació per a l’alumnat o alumnat treballador
Si estàs cursant una acció formativa del SOIB, contacta amb el teu centre per saber quines són les mesures que s’hi estan prenent. Aquí, la xarxa de centres.
Recorda que si continues l’acció formativa en la metodologia alternativa autoritzada pel SOIB i pel teu centre, mantindràs el dret a rebre les beques/ajuts per motiu de discapacitat, conciliació, violència masclista, joves menors de 30 anys i persones majors de 30 anys.
Si formes part d’un projecte de foment de l’ocupació, com SOIB Visibles 2019-20, SOIB Qualificats Sector Públic / Ajuntaments 2019-20 i SOIB Dona 2018-20, l’entitat on treballes pot suspendre les seves actuacions, però el teu contracte continuaria en vigor.
Informació per a centres
El SOIB ha regulat mitjançant una resolució els requisits perquè les entitats de formació obtenguin l’autorització per canviar la modalitat presencial per una altra alternativa que garanteixi la transmissió del coneixement i la seva avaluació, i així evitar la interrupció de l’activitat formativa. A més, també es podran iniciar accions formatives durant aquest període d’estat d’alarma garantint que l’alumnat que hi participa té a disposició seva els mitjans tècnics i didàctics necessaris.
Els terminis d’execució i justificació de les convocatòries de subvencions per finançar especialitats formatives dirigides prioritàriament a persones treballadores aturades i ocupades per al període 2018-2020 s’amplien fins al 15 de juliol de 2020.
Les persones treballadores que es trobin en situació de desocupació com a conseqüència d’un ERTO computaran com a persones treballadores ocupades a l’efecte de la liquidació de la subvenció.
Pots consultar la resolució completa aquí.
Tens la informació completa sobre totes les mesures en matèria de formació professional per a l’ocupació aquí.
Durant l’estat d’alarma, les entitats beneficiàries i promotores de projectes de foment de l’ocupació podran suspendre les seves actuacions i s’ha de comunicar per escrit al SOIB.
Els contractes de les persones desocupades participants continuarien en vigor, així com l’obligació de retribució (els costos salarials de la qual continuaran sent subvencionables).
Aquestes mesures afecten les persones contractades a través de les convocatòries següents: SOIB Visibles 2019-20, SOIB Qualificats Sector Públic / Ajuntaments 2019-20 i SOIB Dona 2018-20.
Pots trobar tota la informació aquí.
Persones treballadores
Tots els tràmits i les cites es poden gestionar de manera telefònica o telemàtica. Necessites una cita amb el SOIB? Pots fer-ho a través de l’aplicació de cita prèvia del Govern, aquí o al 971225791 (012) i et telefonarem a l’hora indicada.
Recorda que et renovam la demanda d’ocupació de manera automàtica fins al 30 de setembre i que no és necessari que vagis a la teva oficina a segellar. Tampoc hi has d’anar si t’afecta un ERTO: nosaltres et donarem d’alta i la teva empresa tramitarà la teva prestació amb el SEPE.
Tot i així necessites parlar amb la teva oficina? Aquí tens tots els contactes.
Si t’has d’inscriure al SOIB, pots fer-ho a través dels tràmits en línia.
T’explicam com fer-ho, en aquest tutorial. També pots demanar cita i t’ajudarem.
Si es tracta d’una primera inscripció, necessitarem les teves dades. Et telefonarem perquè ens les facilitis i, després, rebràs per correu electrònic o postal la targeta DARDO amb les dates de les properes renovacions.
Si tens dubtes sobre prestacions o subsidis, trobaràs tota la informació a la pàgina web del SEPE. A més, el SEPE ha habilitat canals telefònics i telemàtics:
  • 971998798
  • 901 119 999
  • 900 81 24 00 (per a la ciutadania)
  • 900 81 24 01 (per a empreses)
Si tens dubtes sobre la teva situació laboral, trobaràs tota la informació aquí.
També pots enviar un correu electrònic a laboral@coronavirus.caib.es o telefonar al 900 101 798. L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres de 9 h a 19 h.
Empreses i entitats
Les persones contractades a través d’algun programa de foment de l’ocupació del SOIB (Visibles, Joves Qualificats, SOIB Dona, etc.) formen part, a efectes pràctics, de l’empresa o entitat que els ha contractat i han de regir-se per les mesures que s’hi prenen.
Informació general per a empreses
  • Tens necessitat de personal? Aquí pots registrar la teva oferta
  • Coneixes els serveis de SOIB Empresa? Podem respondre a qüestions laborals pel que fa a la selecció de personal, la contractació, la formació o altres situacions laborals relacionades amb el personal de la teva empresa o idea de negoci, i adaptar els nostres serveis a les teves necessitats específiques. En què et podem ajudar?
    Emplena aquest senzill formulari i tria l’opció que més s’adapti a les necessitats actuals de la teva empresa perquè puguem ajudar-te.
  • Si tens dubtes sobre com garantir la seguretat del teu personal, l’Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral, IBASSAL, ha el•laborat, junt amb la Conselleria de Salut, un conjunt de guíes per als diferents sectors. Sis protocols de seguretat i salut laboral estableixen les mesures preventives en les activitats relacionades amb el comerç, la construcció, el transport, la recollida de residus, la seguretat i vigilància i la neteja, per adaptar-se a la nova situació de reincorporació i reactivació dels sectors productius no essencials.
Recorda:
  • Les empreses no poden usar el coronavirus per acomiadar. Han de seguir el procés tal com marca la Llei. Tots els acomiadaments fets durant l’estat d’alarma que utilitzin arguments econòmics, de producció, tècnics i organitzatius derivats del coronavirus són improcedents.
  • No es poden suspendre contractes o reduir jornades de manera unilateral, s’ha de negociar amb els representants legals de la plantilla.
  • Si l’empresa forma part d’una activitat considerada com a servei essencial, ha de signar una declaració responsable per tal que la seva plantilla vagi a treballar.
  • Si una empresa pot continuar amb la seva activitat i un treballador o treballadora es contagia de coronavirus per dur a terme la seva feina s’entendrà com accident laboral.
Si tens dubtes sobre com afecta aquesta situació a la teva empresa, i vols ampliar la informació sobre la tramitació dels ERTO i les ajudes que ha posat en marxa el Govern trobaràs tota la documentació aquí.
També pots enviar un correu electrònic a empresa@coronavirus.caib.es o telefonar al 900 101 798. L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres de 9 h a 19 h.

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB):

Camí vell de Bunyola, 43, 1º - Edifici rotonda Asima

Polígon de son Castelló - 07009 Palma

Telèfon 971177900 - Fax 971784942

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB):

Camí vell de Bunyola, 43, 1º - Edifici rotonda Asima

Polígon de son Castelló - 07009 Palma

Telèfon 971177900 - Fax 971784942

 

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB):

Camí Vell de Bunyola, 43, 1ª - edifici rotonda Asima

Polígon de son Castelló - 07009 Palma

Telèfon 971177900 - Fax 971784942