COVID-19

Davant la situació derivada per la COVID-19, el SOIB ha posat en marxa tota una sèrie d’eines per continuar oferint servei sense que hagis de sortir de casa i que s’adapten a la transició cap una nova normalitat. A través de vies telemàtiques i telefòniques es garanteix l’atenció i l’acompanyament a persones usuàries, empreses i entitats. Per motius sanitaris, les sol·licituds de beques es poden presentar de manera presencial en el registre del Servei d’Ocupació de les Illes Balears a les oficines centrals de Palma, al Centre de la Mar a Menorca, i al Centre de Formació Blancadona d’Eivissa, només amb cita prèvia. També pots consultar la llista de tots els centres de la CAIB on es pot registrar documentació. Per a més informació revisa les preguntes freqüents del SOIB.

Orientació

El nostre servei d’orientació laboral no s’atura! El personal orientador està fent feina i pot atendre les teves demandes, donar-te tota la informació que necessitis i acompanyar-te en el teu procés personal. A través del servei SOIB 24·7, fes arribar les teves consultes emplenant un formulari. Nosaltres et contactarem en menys de 48 hores a través del mitjà que triïs.

Si ja utilitzes un servei d’orientació d’una oficina del SOIB pots contactar amb el teu orientador o orientadora de referència mitjançant el seu correu electrònic o telefònicament.

A més, comptam amb tot un ventall de serveis d’orientació especialitzats:

Com pots contactar amb nosaltres?

  • Si tens entre 16-29 anys i no tens estudis superiors, SOIB JOVE és el teu servei.
  • Si necessites orientació sobre formació i qualificació professional, POAP és el teu servei.
  • Si fa 12 mesos o més que no tens feina, SOIB+ és el teu servei.
  • Si tens menys de 30 anys i titulació superior, SOIB DOIP és el teu servei.
  • Si necessites orientació sobre el sector turisme i hoteleria, SOIB EHIB és el teu servei.
  • Si vols treballar en un altre país europeu, EURES és el teu servei.
  • Si ets una dona que pateix o ha patit violència masclista i vols cercar feina o formar-te professionalment, el SOIB posa a la teva disposició una tutora orientadora especialitzada en aquest àmbit.
Formació i foment de l'ocupació

Una resolució dicta les instruccions que s’han de seguir en la impartició de formació professional per a l’ocupació, segons el nivell d’alerta sanitària determinat a cada territori i en cada moment. Està en vigor des del dia 24 de gener.

Informació per a persones interessades a cursar una acció formativa  

Al cercador de cursos trobaràs totes les accions formatives aprovades. Per saber si el curs que t’interessa s’ha ajornat o es farà telemàticament, contacta amb el centre de formació que l’imparteix i t’informaran de tots els detalls. 

Si estàs en ERTO, amb la nova normativa de formació professional per a l’ocupació, podràs accedir als cursos tant per persones en atur com per a persones ocupades, i a més tendràs la consideració de col·lectiu prioritari.

Tens tots els detalls de les instruccions per a la impartició de la formació professional per a l’ocupació en el context de l’actual situació sanitària a la resolució

Informació per a l’alumnat o alumnat treballador

Si estàs cursant una acció formativa del SOIB, contacta amb el teu centre per saber quines són les mesures que s’han pres. A la xarxa de centres en trobaràs tota la informació.

Recorda que l’alumnat manté el dret a rebre les beques i els ajuts corresponents de les accions formatives que finança el SOIB.

Els alumnes de formació dual afectats per un ERTO o que com a conseqüència de la crisi sanitària els hagin suspès o rescindit el contracte podran seguir assistint a l’acció formativa.

Igualment, si ha alumnes que han d’estar aïllats per la COVID-19 s’ha de facilitar-los la continuïtat del curs mitjançant fórmules alternatives. 

Informació per a centres

Els centres de formació hauran de complir les mesures d’higiene i prevenció establertes per les autoritats sanitàries. Les darreres instruccions que s’han de seguir, en la impartició de la formació professional per a l’ocupació, s’estableixen segons el nivell d’alerta sanitària que decreti el Govern.

Fins al nivell 3 d’alerta sanitària, la formació professional ha de ser presencial. Així mateix, es podrà utilitzar l’aula virtual com a mitjà complementari i addicional. A més, es regula l’ús correcte d’aquest mitjà i els requisits per a la seva autorització.

Si durant la impartició d’una acció formativa, entre l’alumnat o el personal formador hi ha algun cas de positiu per COVID-19,  s’actuarà segons les indicacions sanitàries. En el cas que el curs es suspengui per complir amb la quarantena, s’haurà de notificar al SOIB i, passat aquest període,  es reprendrà. Si hi ha alumnes que han d’estar aïllats, el centre de formació ha de facilitar-los la continuïtat del curs.

L’avaluació final s’ha de fer de forma presencial, a excepció de les especialitats formatives de l’àrea sociosanitària de la família professional de serveis socioculturals i a la comunitat.

Pel que fa a les accions de formació amb alternança amb l’ocupació, s’adoptaran fórmules alternatives i criteris de presencialitat ajustats a cada projecte en funció de la recuperació de l’activitat econòmica.

Respecte a la impartició de la formació en alerta sanitària de nivell 4, els centres de formació podran optar per:

Aturar el curs i reprendre’l quan finalitzi el nivell 4 d’alerta sanitària, sempre que es pugui executar la formació en els terminis prevists a la convocatòria.

– Fer grups bombolla per complir amb la capacitat establerta. Els dies lectius en què l’alumnat hagi de quedar a casa, el centre ha de permetre seguir el curs per mitjans telemàtics.

Per una altra banda, sobre el Mòdul de pràctiques professionals no laborals quan no sigui possible la realització efectiva en un àmbit empresarial, el SOIB, autoritzarà els centres que imparteixin aquests certificats de professionalitat a adoptar una sèrie de les mesures, atenent un ordre de prioritats.

També es fixa com ha de ser l’avaluació i el seguiment del mòdul formatiu i es detallen els terminis d’execució i justificació econòmica de les convocatòries.

Podeu consultar la Resolució completa a la pàgina web del SOIB, a l’apartat «Normativa», secció «Notes informatives i resolucions COVID-19».

Persones treballadores

Tots els tràmits i les cites es poden gestionar de manera telefònica o telemàtica. Necessites una cita amb el SOIB? Pots fer-ho a través de l’aplicació de cita prèvia del Govern, aquí o al 971225791 (o 012) i et telefonarem a l’hora indicada.

A partir de dia 1 de juny de 2021 has de renovar la demanda d’ocupació en les dates que et corresponguin. Recorda que fins al 31 de maig ho farem per tu de manera automàtica. Si t’afecta un ERTO: nosaltres et donarem d’alta i la teva empresa tramitarà la teva prestació amb el SEPE.

Si tens dret a la prestació extraordinària per a persones fixes discontinues i la demanes al SEPE, des del SOIB et donarem d’alta la demanda de feina automàticament, sense que hagis de fer res. Consulta tota la informació sobre les gestions amb el SEPE de la prestació extraordinària per a fixs discontinus al seu web.

Tot i així necessites parlar amb la teva oficina? Aquí tens tots els contactes.

Si t’has d’inscriure al SOIB, pots fer-ho a través dels tràmits en línia.

T’explicam com fer-ho, en aquest tutorial. També pots demanar cita i t’ajudarem.

Si es tracta d’una primera inscripció, necessitarem les teves dades. Et telefonarem perquè ens les facilitis i, després, rebràs per correu electrònic o postal la targeta DARDO amb les dates de les properes renovacions.

Si tens dubtes sobre prestacions o subsidis, trobaràs tota la informació a la pàgina web del SEPE. A més, el SEPE ha habilitat canals telefònics i telemàtics:

  • 971998798
  • 901 119 999
  • 900 81 24 00 (per a la ciutadania)
  • 900 81 24 01 (per a empreses)

Si tens dubtes sobre la teva situació laboral, els nous ERTO o no la nova prestació laboral per als fixs discontinus trobaràs més informació a COVID-19 MESURES PER A EMPRESES I TREBALLADORS

Per a informació sobre ERTOS contacta amb la Direcció General de Treball al correu electrònic esmeneserto@caib.es.

Per a consultes sobre ajuts a autònoms contacta amb la Direcció General de Promoció Econòmica al correu electrònic empresa@coronavirus.caib.es

Per a la gestió d’ofertes de feina, selecció de personal i assessorament a empreses contacta amb el servei SOIB Empresa al 971176056 o empresa@soib.caib.es.

Empreses i entitats

Les persones contractades a través d’algun programa de foment de l’ocupació del SOIB (Visibles, Joves Qualificats, SOIB Dona, etc.) formen part, a efectes pràctics, de l’empresa o entitat que els ha contractat i han de regir-se per les mesures que s’hi prenen.

Informació general per a empreses

  • Tens necessitat de personal? Aquí pots registrar la teva oferta
  • Coneixeu els serveis de SOIB Empreses? Podem respondre a qüestions laborals pel que fa a la selecció de personal, la contractació, la formació o altres situacions laborals relacionades amb el personal de la vostra empresa o idea de negoci, i adaptar els nostres serveis a les vostres necessitats específiques. A través del servei SOIB 24·7, podeu contactar-nos a qualsevol hora del dia durant els set dies de la setmana. En menys de 48 hores, tendreu una resposta del nostre personal especialitzat. En què us podem ajudar?
    Emplenau aquest senzill formulari i triau l’opció que més s’adapti a les necessitats actuals de la vostra empresa perquè puguem ajudar-vos.
  • Si tens dubtes sobre com garantir la seguretat del teu personal, l’Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral, IBASSAL, ha el•laborat, junt amb la Conselleria de Salut, un conjunt de guíes per als diferents sectors. Sis protocols de seguretat i salut laboral estableixen les mesures preventives en les activitats relacionades amb el comerç, la construcció, el transport, la recollida de residus, la seguretat i vigilància i la neteja, per adaptar-se a la nova situació de reincorporació i reactivació dels sectors productius no essencials.

Recorda:

  • Les empreses no poden usar el coronavirus per acomiadar. Han de seguir el procés tal com marca la Llei. Tots els acomiadaments fets durant l’estat d’alarma que utilitzin arguments econòmics, de producció, tècnics i organitzatius derivats del coronavirus són improcedents.
  • No es poden suspendre contractes o reduir jornades de manera unilateral, s’ha de negociar amb els representants legals de la plantilla.
  • Si l’empresa forma part d’una activitat considerada com a servei essencial, ha de signar una declaració responsable per tal que la seva plantilla vagi a treballar.
  • Si una empresa pot continuar amb la seva activitat i un treballador o treballadora es contagia de coronavirus per dur a terme la seva feina s’entendrà com accident laboral.

Si tens dubtes sobre com afecta aquesta situació a la teva empresa, i vols ampliar la informació sobre la tramitació dels ERTO i les ajudes que ha posat en marxa el Govern trobaràs tota la documentació aquí.

Per a informació sobre ERTOS contactau amb la Direcció General de Treball al correu electrònic esmeneserto@caib.es

Per a consultes sobre ajuts a autònoms contactau amb la Direcció General de Promoció Econòmica al correu electrònic empresa@coronavirus.caib.es

Per a la gestió d’ofertes de feina, selecció de personal i assessorament a empreses contactau amb el servei SOIB Empresa al 971176056 o empresa@soib.caib.es