Select Page

COVID-19

Davant la situació derivada per la COVID-19, el SOIB ha posat en marxa tota una sèrie d’eines per continuar oferint servei sense que hagis de sortir de casa i que s’adapten a la transició cap una nova normalitat. A través de vies telemàtiques i telefòniques es garanteix l’atenció i l’acompanyament a persones usuàries, empreses i entitats. A més, pots consultar les preguntes freqüents del SOIB.

 

Orientació
El nostre servei d’orientació laboral no s’atura! El personal orientador està fent feina i pot atendre les teves demandes, donar-te tota la informació que necessitis i acompanyar-te en el teu procés personal.
Com pots contactar amb nosaltres?
  • Si ja utilitzes un servei d’orientació d’una oficina del SOIB pots contactar amb el teu orientador o orientadora de referència mitjançant el seu correu electrònic o telefònicament.
  • Si tens entre 16-29 anys i no tens estudis superiors, SOIB JOVE és el teu servei.
  • Si necessites orientació sobre formació i qualificació professional, POAP és el teu servei.
  • Si fa 12 mesos o més que no tens feina, SOIB Llarga Durada és el teu servei.
  • Si tens menys de 30 anys i titulació superior, SOIB DOIP és el teu servei.
  • Si necessites orientació sobre el sector turisme i hoteleria, SOIB EHIB és el teu servei.
  • Si vols treballar en un altre país europeu, EURES és el teu servei.
  • Si ets una dona que pateix o ha patit violència masclista i vols cercar feina o formar-te professionalment, el SOIB posa a la teva disposició una tutora orientadora especialitzada en aquest àmbit.
  • Si necessites orientació laboral, però no et trobes a cap de les situacions anteriors, demana cita a la teva oficina
Formació i foment de l'ocupació
Una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap una Nova Normalitat, el SOIB ha publicat una nova resolució que estableix les instruccions per impartir la formació professional per a l’ocupació.
La impartició de la formació professional per a l’ocupació s’ha de reprendre de manera presencial, no obstant això, segons l’evolució de la situació sanitària es podran plantejar fórmules mixtes d’alternança de presencialitat amb aula virtual i altres sistemes de comunicació telemàtics.
Pel que fa a les accions de formació amb alternança amb l’ocupació i prèvia sol·licitud d’autorització, s’adoptaran criteris de presencialitat ajustats a cada projecte en funció de la recuperació de l’activitat econòmica.
Informació per a persones interessades en cursar una acció formativa
Al cercador de cursos trobaràs totes les accions formatives aprovades. Per saber si el curs que t’interessa s’ha ajornat o es farà telemàticament, contacta amb el centre de formació que l’imparteix i t’informaràn de tots els detalls.
Informació per a l’alumnat o alumnat treballador
Si estàs cursant una acció formativa del SOIB, contacta amb el teu centre per saber quines són les mesures que s’hi estan prenent. Aquí, la xarxa de centres.
Recorda que l’alumnat manté el dret a rebre les beques i els ajuts corresponents de les accions formatives que finança el SOIB.
Els alumnes de formació dual afectats per un ERTO o que com a conseqüència de la crisi sanitària els hagin suspès o rescindit el contracte podran seguir assistint a l’acció formativa.
Informació per a centres
Els centres de formació hauran de complir les mesures d’higiene i prevenció establertes. En concret, hauran de disposar, a l’entrada del centre, de dispensadors de gels hidroalcohòlics o desinfectants amb activitat viricida autoritzats i registrats pel Ministeri de Sanitat.
Abans d’iniciar les accions de formació, hauran de presentar una declaració responsable en què especificaran que compleixen amb les mesures sanitàries en relació amb els espais comuns i d’impartició de la formació i a la utilització dels equipaments i de les eines necessaris.
Per una altra banda, les entitats podran imputar les despeses necessàries per complir les obligacions sanitàries, de seguretat i neteja establertes en relació amb la COVID-19 (equips de protecció individual, material desinfectant, senyalitzacions, etc.)
Així mateix, a la resolució es detallen els terminis d’execució i justificació econòmica per a cada una de les convocatòries de subvencions.
A més a més, les persones treballadores que es trobin en situació de desocupació com a conseqüència d’un ERTO computaran com a persones treballadores ocupades a l’efecte de la liquidació econòmica de la subvenció.
Podeu consultar la resolució completa a la pàgina web del SOIB, a l’apartat «Normativa», secció notes informatives i resolucions de la COVID-19.
Persones treballadores
Tots els tràmits i les cites es poden gestionar de manera telefònica o telemàtica. Necessites una cita amb el SOIB? Pots fer-ho a través de l’aplicació de cita prèvia del Govern, aquí o al 971225791 (012) i et telefonarem a l’hora indicada.
Recorda que et renovam la demanda d’ocupació de manera automàtica fins al 30 de setembre i que no és necessari que vagis a la teva oficina a segellar. Tampoc hi has d’anar si t’afecta un ERTO: nosaltres et donarem d’alta i la teva empresa tramitarà la teva prestació amb el SEPE.
Tot i així necessites parlar amb la teva oficina? Aquí tens tots els contactes.
Si t’has d’inscriure al SOIB, pots fer-ho a través dels tràmits en línia.
T’explicam com fer-ho, en aquest tutorial. També pots demanar cita i t’ajudarem.
Si es tracta d’una primera inscripció, necessitarem les teves dades. Et telefonarem perquè ens les facilitis i, després, rebràs per correu electrònic o postal la targeta DARDO amb les dates de les properes renovacions.
Si tens dubtes sobre prestacions o subsidis, trobaràs tota la informació a la pàgina web del SEPE. A més, el SEPE ha habilitat canals telefònics i telemàtics:
  • 971998798
  • 901 119 999
  • 900 81 24 00 (per a la ciutadania)
  • 900 81 24 01 (per a empreses)
Si tens dubtes sobre la teva situació laboral, trobaràs tota la informació aquí.
Per a informació sobre ERTOS contactau amb la Direcció General de Treball al correu electrònic esmeneserto@caib.es.
Per a consultes sobre ajuts a autònoms contactau amb la Direcció General de Promoció Econòmica al correu electrònic empresa@coronavirus.caib.es
Per a la gestió d’ofertes de feina, selecció de personal i assessorament a empreses contactau amb el servei SOIB Empresa al 971176056 o empresa@soib.caib.es.
Empreses i entitats
Les persones contractades a través d’algun programa de foment de l’ocupació del SOIB (Visibles, Joves Qualificats, SOIB Dona, etc.) formen part, a efectes pràctics, de l’empresa o entitat que els ha contractat i han de regir-se per les mesures que s’hi prenen.
Informació general per a empreses
  • Tens necessitat de personal? Aquí pots registrar la teva oferta
  • Coneixes els serveis de SOIB Empresa? Podem respondre a qüestions laborals pel que fa a la selecció de personal, la contractació, la formació o altres situacions laborals relacionades amb el personal de la teva empresa o idea de negoci, i adaptar els nostres serveis a les teves necessitats específiques. En què et podem ajudar?
    Emplena aquest senzill formulari i tria l’opció que més s’adapti a les necessitats actuals de la teva empresa perquè puguem ajudar-te.
  • Si tens dubtes sobre com garantir la seguretat del teu personal, l’Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral, IBASSAL, ha el•laborat, junt amb la Conselleria de Salut, un conjunt de guíes per als diferents sectors. Sis protocols de seguretat i salut laboral estableixen les mesures preventives en les activitats relacionades amb el comerç, la construcció, el transport, la recollida de residus, la seguretat i vigilància i la neteja, per adaptar-se a la nova situació de reincorporació i reactivació dels sectors productius no essencials.
Recorda:
  • Les empreses no poden usar el coronavirus per acomiadar. Han de seguir el procés tal com marca la Llei. Tots els acomiadaments fets durant l’estat d’alarma que utilitzin arguments econòmics, de producció, tècnics i organitzatius derivats del coronavirus són improcedents.
  • No es poden suspendre contractes o reduir jornades de manera unilateral, s’ha de negociar amb els representants legals de la plantilla.
  • Si l’empresa forma part d’una activitat considerada com a servei essencial, ha de signar una declaració responsable per tal que la seva plantilla vagi a treballar.
  • Si una empresa pot continuar amb la seva activitat i un treballador o treballadora es contagia de coronavirus per dur a terme la seva feina s’entendrà com accident laboral.
Si tens dubtes sobre com afecta aquesta situació a la teva empresa, i vols ampliar la informació sobre la tramitació dels ERTO i les ajudes que ha posat en marxa el Govern trobaràs tota la documentació aquí.
Per a informació sobre ERTOS contactau amb la Direcció General de Treball al correu electrònic esmeneserto@caib.es
Per a consultes sobre ajuts a autònoms contactau amb la Direcció General de Promoció Econòmica al correu electrònic empresa@coronavirus.caib.es
Per a la gestió d’ofertes de feina, selecció de personal i assessorament a empreses contactau amb el servei SOIB Empresa al 971176056 o empresa@soib.caib.es

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB):

Camí vell de Bunyola, 43, 1º - Edifici rotonda Asima

Polígon de son Castelló - 07009 Palma

Telèfon 971177900 - Fax 971784942

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB):

Camí vell de Bunyola, 43, 1º - Edifici rotonda Asima

Polígon de son Castelló - 07009 Palma

Telèfon 971177900 - Fax 971784942

 

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB):

Camí Vell de Bunyola, 43, 1ª - edifici rotonda Asima

Polígon de son Castelló - 07009 Palma

Telèfon 971177900 - Fax 971784942