Necessitau assessorament en matèria de contractació?
Tipus de contractes i ajuts per al foment de l'ocupació
Podeu trobar tota la informació sobre:
- Tipus de contractes que podeu fer a la Guia de contractes del SEPE
- Bonificacions i reduccions a la contractació laboral a la Guia de Bonificacions / Reduccions a la contractació laboral del SEPE
A més, podeu consultar els dubtes sobre els tràmits legals, tipus de contracte i bonificacions en la contractació enviant un correu a la bústia del SEPE o telefonant al 060.
Com podeu registrar un contracte de feina
En l’enllaç següent podeu consultar la Instrucció 5/2024 de la directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears relativa a la comunicació de la contractació al SOIB.
Disposau de l’aplicació Contrat@ que permet fer la comunicació dels contractes de feina en connexió directa amb la base de dades del Servei Públic d’Ocupació, com també rebre la resposta de forma immediata, amb possibilitat de modificar errades abans de confirmar la comunicació.
Contrat@ és un servei obert a les empreses que actuen en nom propi i les empreses, les administracions i els professionals col·legiats que actuen en representació de tercers, per comunicar telemàticament el contingut de la contractació laboral als serveis públics d’ocupació. En la pàgina del SEPE podeu consultar i descarregar el manual de la “Comunicació de la contractació laboral a través d’internet”.
Com obtenir una autorització per a accedir a Contrat@
Per a comunicar un contracte de feina mitjançant l’aplicació Contrat@, les persones interessades o qui legalment les representi (identificada degudament amb certificat digital, DNI electrònic o usuari/clau a la plataforma Cl@ve), han de sol·licitar una autorització administrativa a través de la seu electrònica del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE). Han d’emplenar el formulari de «Sol·licitud d’autorització». Prèviament han d’acceptar les clàusules i les condicions com a entitat autoritzada. Superades les validacions, han de triar una clau personal alfanumèrica d’entre 8 i 20 caràcters.
Enviada la sol·licitud, rebreu, a l’adreça de correu facilitada, un correu electrònic confirmant l’autorització per a accedir a l’aplicació Contrat@. Recordau que les claus són les indicades en el moment de formalitzar la sol·licitud d’autorització.
Totes les empreses autoritzades poden tenir, a més de l’usuari principal, tants d’usuaris associats com vulguin. Per a accedir a l’aplicació, l’usuari principal ha d’identificar-se amb el CIF/NIF/NIE de l’empresa i amb la seva clau personal. L’usuari associat s’ha d’identificar amb el NIF/NIE i la clau personal. Les claus d’accés fan de signatura de l’enviament en qualsevol procediment de l’aplicació.
Com a persona interessada o representant legal heu de saber que el vostre interlocutor directe, per a resoldre qualsevol dubte o incidència relativa a l’autorització o a la comunicació de la contractació a través de l’aplicació Contrat@, és el personal de l’oficina d’ocupació de referència que us correspongui segons el seu codi postal.
El termini per fer les comunicacions dels contractes de feina és de 10 dies des de la concertació del contracte de feina, hagin o no de formalitzar-se per escrit.
Què puc comunicar a través de Contrat@
- Contracte
- Pròrroga
- Transformació a indefinit
- Crides de fix discontinu
- Hores complementàries
En mecanitzar aquestes comunicacions, si tot és correcte, l’aplicació confirma que s’ha fet correctament, indicant el nombre de registre corresponent a la comunicació.
Únicament l’usuari principal pot anul·lar i consultar les anul·lacions d’aquestes comunicacions fins a tres dies després de la comunicació.
Les dades mecanitzades de forma errònia es poden corregir mitjançant:
- Correcció de dades de contracte
- Correcció de la data de finalització real en un contracte
- Correcció de dades de pròrroga
- Correcció de dades de transformació
- Correcció de dades de crida
- Correcció de dades d’hores complementàries
- Correcció de dades de treballadors de grup
- Correcció de dades de l’Acord de Treball a Distància
Com podeu fer altres gestions relacionades amb la comunicació de contractes
Disposau de tràmits telemàtics habilitats a la seu electrònica de la pàgina web del Govern de les Illes Balears per a la gestió de diverses sol·licituds. Hi podeu accedir a continuació:
- Comunicació de la contractació
- Correcció de dades de comunicacions de la contractació
- Anul·lació de comunicacions de la contractació
- Certificats de contractes formatius
- Certificats de contractes d’inserció
- Identificadors provisionals per a comunicar la contractació de persones treballadores de l’EEE que no han obtingut el NIE (també poden sol·licitar-lo les persones treballadores en les oficines del SOIB)
- Alta com a empresa en el registre d’entitats comunes
- Sol·licitar l’alta d’un nou Codi de Compte de Cotització de la Seguretat Social en el registre d’entitats comunes
Les sol·licituds relatives a comunicacions de la contractació d’una altra comunitat autònoma s’han de dirigir al Servei Públic Autonòmic corresponent.