Convocatòria de subvencions SOIB Formació amb Compromís de Contractació per a l’any 2026-2028

L’objecte de la convocatòria és regular la concessió de subvencions per finançar el programa «SOIB Formació amb Compromís de Contractació», que pot incloure formació professional i formació en el treball. Tota la formació es dirigeix a treballadors desocupats per al període 2026-2028.

Entitats beneficiàries

Es poden beneficiar de les subvencions previstes en aquesta convocatòria:

a) Entitats privades amb centres de treball ubicats a la comunitat autònoma de les Illes Balears, que adquireixin per si mateixes el compromís de contractació.

b) Entitats de formació públiques o privades que, per impartir formació de graus B, han d’estar autoritzades pel SOIB i inscrites en el Registre General de Centres de Formació Professional o el que disposi la normativa aplicable. Per impartir especialitats formatives en el treball, han d’estar inscrites en el Registre Estatal d’Entitats de Formació; en ambdós casos han d’estar d’alta i visibles a l’aplicació ESOIB i complir els requisits en el moment de presentar la sol·licitud.

Pressupost

El crèdit assignat inicialment a aquesta convocatòria per als exercicis pressupostaris és de set-cents mil euros (700.000,00 €), distribuïts de la manera següent:

Pressupost del període 2026: 250.000,00 €

Pressupost del període 2027: 450.000,00 €

Les partides del pressupost de despeses corresponents a cada una de les anualitats s’han d’imputar al fons corresponent i s’han de finançar mitjançant els fons del Ministeri de Treball i Economia Social que cada any es distribueixen territorialment mitjançant la Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals de cadascun dels exercicis als quals afecta.

Termini de presentació de sol·licituds, execució i crèdit disponible en cada període
  1. a) Per als projectes que s’han d’iniciar dins l’exercici pressupostari 2026: com a màxim el darrer dia per iniciar-los és el 20 de novembre de 2026.

El termini per presentar sol·licituds començarà l’endemà de la publicació i finalitzarà l’11 de setembre de 2026. Crèdit assignat: 250.000 €

  1. b) Per als projectes que s’han d’iniciar durant l’exercici pressupostari 2027, del 4 de gener de 2027 fins al 22 de novembre de 2027.

El termini per presentar sol·licituds serà el següent:

  • Del 14/09/2026 al 30/11/2026 crèdit assignat: 150.000€
  • De l’1/02/2027 al 30/04/2027 crèdit assignat: 150.000€
  • De l’1/05/2027 al 10/09/2027 crèdit assignat: 150.000€
Programa formatiu objecte de finançament

El programa formatiu pot incloure:

a) Una o més especialitats formatives en el treball: en aquest cas l’especialitat formativa en el treball vinculada al lloc de feina objecte del compromís de contractació ha de tenir, com a mínim, una durada de 200 hores.

b) Un o més graus B: en aquest cas la suma dels graus B ha de tenir, com a mínim, una durada de 200 hores.

c) Una o més especialitats formatives en el treball + un o més graus B: en aquest cas l’especialitat formativa en el treball vinculada al lloc de treball ha de tenir, com a mínim, una durada de 200 hores.

d) Tots els graus B que conformen un grau C+ el període FEMPO.

e) Tots els graus B que conformen un grau C+ el període FEMPO + una o més especialitats formatives en el treball.

Tots els continguts que es programin han de tenir una coherència pel que fa a les ocupacions objecte del compromís de contractació.

La modalitat d’impartició ha de ser presencial.

En el cas que el programa formatiu inclogui tots els graus B que conformen un grau C, obligatòriament ha d’incloure la resta de mòduls professionals i el període FEMPO.

Quantia de la subvenció

L’import que s’ha de concedir s’ha de calcular mitjançant la suma dels components següents:

— Bloc A. És l’import per a concedir per a cada grau B o especialitat formativa en el treball inclòs en el programa formatiu i es determina aplicant els mòduls econòmics que estableix l’annex IX del Reglament delegat (UE) 2018/1127 de la Comissió de 28 de maig de 2018, pel qual es modifica el Reglament delegat (UE) 2015/2195, que complementa el Reglament (UE) 1304/2013 del Parlament Europeu i el Consell, relatiu al Fons Social Europeu, respecte de la definició de barem estàndard de costs unitaris i imports a tant alçat, que n’estableix uns barems a partir de les dades presentades o publicades per l’Eurostat i sobre la base de mètodes decidits per mutu acord. A tal efecte, s’ha establert la quantitat de 8,58 € per hora de formació i alumne/a.

D’aquesta manera, l’import del bloc A serà el resultat de multiplicar l’import de 8,58 euros per les hores del grau B o de les especialitats formatives en el treball pels alumnes sol·licitats.

En cas de programar graus B, no són subvencionables les antigues unitats formatives que es repeteixen.

— Bloc B. És l’import que s’ha de concedir per cada FEMPO com a resultat de multiplicar el mòdul econòmic de 3 € per alumne/a i hora de formació en empresa o organisme equiparat.

L’import subvencionable cobreix la despesa derivada de l’obligació de cotització a la Seguretat Social dels alumnes en període de formació en empresa (FEMPO) que estableix la Disposició addicional cinquantena segona del Reial decret legislatiu 8/2015 del Text refós de la Llei general de la Seguretat Social. Per aquest motiu, les entitats de formació han d’assumir obligatòriament la gestió corresponent i les despeses derivades de la inclusió dels alumnes en pràctiques en la Seguretat Social mitjançant l’acord o el conveni que se subscrigui amb l’empresa, centre de treball o entitat en el qual es dugui a terme el període de formació en empresa.

— Bloc C. És l’import per participant per cobrir la despesa de les proves i les taxes per al cas d’especialitats formatives que en requereixin el pagament per a aconseguir les habilitacions professionals, així com per la despesa d’exàmens finals i expedició de certificats oficials de les especialitats formatives d’impartició d’idiomes.

L’import d’aquest bloc no podrà superar l’import de 227 € per alumne/a, d’acord amb la Resolució de la directora del SOIB de 20 de febrer de 2023, rectificada per la Resolució de 29 de juny de 2023.

Forma de pagament

a) Un 60 % una vegada l’entitat acrediti l’inici del projecte.

b) Un màxim del 40 % de l’import subvencionat una vegada el SOIB hagi revisat la documentació justificativa de la persona beneficiària.

Normativa

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per:

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre que aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.

La Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l’Ocupació dins l’àmbit laboral.

La Llei 3/2023, de 28 de febrer, d’ocupació.

La Llei orgànica 3/2022, de 31 de març, d’ordenació i integració de la formació professional.

El Reial decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desplega l’ordenació del Sistema de formació professional, modificat pel Reial decret 658/2024, de 9 de juliol.

El Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l’ocupació en l’àmbit laboral.

L’Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l’Ocupació en l’àmbit laboral, en relació amb l’oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament.

L’Ordre TMS/283/2019, de 12 de març, per la qual es regula el Catàleg d’especialitats formatives en el marc de el Sistema de Formació Professional per a l’ocupació en l’àmbit laboral.

Contacte

Bústies de consulta

Més informació: BOIB Convocatòria de subvencions SOIB Formació amb Compromís de Contractació per a l’any 2026-2028