El batle de Calvià, Alfonso Rodríguez Badal, la tinent de batle de Cohesió Social i Igualtat, Nati Francès, i el director del Servei d’Ocupació dels Illes Balears, Pere Torrens, han participat en la cloenda del projecte INFOVERD de SOIB 30 Formació i Ocupació que ha permès contractar durant un any 16 persones majors de 30 anys.
En aquest projecte, s’han contractat 16 persones: 12 alumnes i 4 professionals, que han combinat l’aprenentatge del certificat de professionalitat d’Activitats Administratives en la relació amb el client, que incloïa mòduls d’administració, informàtica i anglès, amb una feina efectiva. Per això, han informat els diferents comerços i hotels de Calvià sobre la gestió de residus i reciclatge, han realitzat enquestes de satisfacció per conèixer l’estat de les platges i el funcionament dels poliesportius municipals, a més de tasques administratives de l’IFOC, entre d’altres. Cal destacar que s’han fet més de 1.000 visites informatives a comerços i a gairebé 100 hotels, així com devers 2.000 enquestes a turistes i persones del municipi.
Quant a formació complementària, s’han introduït mòduls d’inserció laboral i recerca de feina, sensibilització en igualtat d’oportunitats i, finalment, alfabetització informàtica.
Durant aquesta legislatura, l’Ajuntament de Calvià, a través de les diferents convocatòries anuals del SOIB, ha gestionat un total de quatre programes de formació i ocupació adreçats a persones aturades majors de 30 anys i s’’han contractat més de 62 persones entre alumnes-treballadors i professionals, dels quals 45 són alumnes. La quantia de les subvencions superen els 750.000 €, la qual cosa ha permès dur a terme tant tasques de treball efectiu a tot el municipi de Calvià, com l’aprenentatge d’oficis relacionats amb les activitats forestals, agràries, de jardineria i d’atenció al públic, computant més de 5.000 hores de formació a través de certificats de professionalitat.
Des de 2015 fins ara, 254 persones s’han beneficiat dels programes del SOIB amb una Inversió que supera els 4,2 milions d’euros.