Alta automatitzada de la demanda d’ocupació al SOIB per presol·licitud de prestació/subsidi al SEPE
Període del procediment: del 13 d’octubre de 2025 al 31 de gener de 2026, ambdós inclosos
.El SOIB i el SEPE tornam a posar en marxa el procediment automatitzat per donar d’alta la demanda d’ocupació de les persones que enviïn al SEPE la presol·licitud de prestació/subsidi entre el 13 d’octubre de 2025 i el 31 de gener de 2026, una vegada finalitzada la seva activitat laboral o contracte, incloses les vacances. Així, només hauran de fer un tràmit i no hauran de demanar cita al SOIB per donar-se d’alta com a demandants d’ocupació.
EXCEPCIONS
Hi ha dos casos en què no és possible l’alta automatitzada i s’ha de demanar cita prèvia per acudir presencialment al SOIB:
- Primeres inscripcions (és a dir, si no t’has inscrit mai en el SOIB).
- Persones estrangeres que no han comunicat al SOIB la renovació del permís de residència/treball.
IMPORTANT: aquest procediment només s’aplica si demanes la prestació o el subsidi al SEPE mitjançant el formulari de presol·licitud
- Si en lloc d’emplenar la presol·licitud de prestació/subsidi fas la sol·licitud a través de la seu electrònica del SEPE (que requereix certificat digital, clau digital o DNI electrònic), abans has de tramitar l’alta com a demandant d’ocupació en el SOIB.
- Si sol·licites cita presencial al SEPE per gestionar la prestació/subsidi també has de tramitar abans la teva inscripció en el SOIB.
La inscripció en el SOIB es pot fer mitjançant:
- Reactivació de l’alta de demanda, amb un tràmit senzill de verificació d’identitat.
- Certificat digital o usuari i contrasenya en l’apartat «Tràmits en línia» del web del SOIB.
- Cita prèvia amb el SOIB, per una de les vies següents:
- Web www.soib.es
- App SOIB
- Telèfon: 012 o 971 22 57 91
Una vegada enviat el formulari de presol·licitud de prestació/subsidi, en una setmana t’enviarem un SMS al telèfon mòbil que tenguis registrat en el SOIB per informar-te que s’ha donat d’alta la teva demanda d’ocupació i que has de consultar la pròxima data de renovació
Per rebre les notificacions has de tenir actualitzades les teves dades de contacte (telèfon mòbil, adreça de correu electrònic i domicili). Les pots posar al dia a través dels «Tràmits en línia» del web del SOIB, als quals hi pots accedir amb certificat digital o usuari i contrasenya (*)
Recorda que per accedir a la Cartera de Serveis del SOIB, així com per mantenir la prestació o subsidi, has de renovar la demanda d’ocupació en les dates que correspongui.
Per comprovar la data indicada i fer la renovació, tens diverses opcions:
- A la pàgina web del SOIB, en l’apartat EN UN CLIC «Renova o consulta la demanda», introduint el DNI/NIE i la data de naixement.
- A l’app SOIB, en el botó «La meva demanda d’ocupació», «Consultar/Renovar amb DNI», introduint el DNI/NIE i la data de naixement.
- A la pàgina web del SOIB, en l’apartat EN UN CLIC, «Tràmits en línia», opció «Renovació de demanda», mitjançant usuari i contrasenya (*) o certificat digital.
- En el telèfon 971 22 57 91 o 012, opció 2.
Si tens alguna dificultat, demana una cita telefònica a:
- La pàgina web del SOIB, en l’apartat EN UN CLIC.
- L’app SOIB, a «Demana cita».
- El telèfon 971 22 57 91 o 012, opció 3.
Pots descarregar-te la targeta de demanda, en el moment de fer la renovació, a la pàgina web del SOIB o a l’app SOIB. I, en qualsevol moment, a l’apartat «Tràmits en línia», opció «Duplicat de targeta de demanda», mitjançant usuari i contrasenya (*) o certificat digital.
TINGUES EN COMPTE:
- Si vares fer la presol·licitud de prestació al SEPE i després has començat a treballar, la teva demanda d’ocupació estarà en situació administrativa de baixa per alta a la Seguretat Social.
(*) Com obtenir usuari i contrasenya?
- Accedeix als tràmits en línia.
- Introdueix el teu número de DNI/NIE i els caràcters de verificació, i pitja Enviar.
- A Servicios genéricos, entra a Gestión de usuarios i pitja Alta de nuevo usuario.
- Introdueix el teu número de DNI/NIE i el nom d’usuari que vols, i pitja Enviar.
- Rebràs un SMS o correu electrònic amb les indicacions per finalitzar el procés d’alta de nou usuari.
Et mostram les passes en aquest tutorial. Tens cap incidència? Necessites ajuda? Contacta amb el 971 22 57 91 o 012, o bé per correu electrònic amb la xarxa d’oficines.