Alta automatitzada de la demanda d’ocupació al SOIB per presol·licitud de prestació/subsidi al SEPE

Període del procediment: del 14 d’octubre de 2024 al 31 de gener de 2025, ambdós inclosos

El SOIB i el SEPE tornam a posar en marxa el procediment automatitzat per donar d’alta la demanda d’ocupació de les persones que enviïn al SEPE la presol·licitud de prestació/subsidi entre el 14 d’octubre de 2024 i el 31 de gener de 2025, una vegada finalitzada la seva activitat laboral o contracte, incloses les vacances. Així, només hauran de fer un tràmit i no hauran de demanar cita al SOIB per donar-se d’alta com a demandants d’ocupació.

EXCEPCIONS

Hi ha dos casos en què no és possible l’alta automàtica i s’ha de demanar cita prèvia al SOIB:

  • Primeres inscripcions (és a dir, si no t’has inscrit mai en el SOIB)
  • Persones estrangeres que no han comunicat al SOIB la renovació del permís de residència/treball

IMPORTANT: aquest procediment només s’aplica si demanes la prestació o el subsidi al SEPE mitjançant el formulari de presol·licitud

  • Si en lloc d’emplenar la presol·licitud de prestació/subsidi fas la sol·licitud a través de la seu electrònica del SEPE (que requereix certificat digital, clau digital o DNI electrònic), abans has de tramitar l’alta com a demandant d’ocupació en el SOIB.
  • Si sol·licites cita presencial al SEPE per gestionar la prestació/subsidi també has de tramitar abans la teva inscripció en el SOIB.

Una vegada enviat el formulari de presol·licitud de prestació/subsidi, en una setmana t’enviarem un SMS al telèfon mòbil que tenguis registrat en el SOIB per informar-te que s’ha donat d’alta la teva demanda d’ocupació i que has de consultar la pròxima data de renovació

Per rebre les notificacions has de tenir actualitzades les teves dades de contacte (telèfon mòbil, correu electrònic i domicili). Les pots posar al dia a través dels «Tràmits en línia» del web del SOIB, als quals hi pots accedir amb certificat digital o usuari i contrasenya (*)

Recorda que per accedir a la Cartera de Serveis del SOIB, així com per mantenir la prestació o subsidi, has de renovar la demanda d’ocupació en les dates que correspongui.

Per comprovar la data indicada i fer la renovació tens vàries opcions:

  • A la pàgina web del SOIB, en l’apartat EN UN CLIC «Renova o consulta la demanda», introduint el DNI/NIE i la data de naixement.
  • A l’app SOIB, en el botó «La meva demanda d’ocupació», «Consultar/Renovar amb DNI», introduint el DNI/NIE i la data de naixement.
  • A la pàgina web del SOIB, en l’apartat EN UN CLIC, «Tràmits en línia», opció «Renovació de demanda», mitjançant usuari i contrasenya (*) o certificat digital.
  • En el telèfon 971 22 57 91 o 012, opció 2.

Si tens alguna dificultat, demana una cita telefònica, que pots sol·licitar a:

  • La pàgina web del SOIB, en l’apartat EN UN CLIC.
  • L’app SOIB, a «Demana cita a la teva oficina».
  • El telèfon 971 22 57 91 o 012, opció 3.

Pots descarregar-te la targeta de demanda, en el moment de fer la renovació, a la pàgina web del SOIB o a l’app SOIB. I, en qualsevol moment, a l’apartat «Tràmits en línia», opció «Duplicat de targeta de demanda», mitjançant usuari i contrasenya (*) o certificat digital.

TINGUES EN COMPTE:

  • T’enviarem un SMS per recordar-te únicament la primera renovació de demanda després de l’alta automatitzada. No ens és possible enviar recordatoris de les renovacions següents.
  • Si vares fer la presol·licitud de prestació al SEPE i després has començat a treballar, la teva demanda d’ocupació estarà en situació administrativa de baixa per alta a la Seguretat Social.

(*) Com obtenir usuari i contrasenya?

  1. Accedeix als tràmits en línia.
  2. Introdueix el teu número de DNI/NIE i els caràcters de verificació, i pitja Enviar.
  3. A Servicios genéricos, entra a Gestión de usuarios i pitja Alta de nuevo usuario.
  4. Introdueix el teu número de DNI/NIE i el nom d’usuari que vols, i pitja Enviar.
  5. Rebràs un SMS o correu electrònic amb les indicacions per finalitzar el procés d’alta de nou usuari.

Et mostram les passes en aquest tutorial. Tens una incidència? Necessites ajuda? Contacta amb el 971225791 o 012, o bé per correu electrònic amb la xarxa d’oficines.