S’han reunificat tots els serveis en dues plantes per millorar-ne l’eficiència organitzativa i de gestió, en la que hi treballen 225 persones
El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, ha visitat aquest matí les noves oficines dels serveis centrals del SOIB que, des del mes de gener, s’han instal·lat en un edifici del polígon de son Rossinyol i que ocupen una superfície de 2.558 m2.
En el recorregut per les dues plantes també han participat el director general de Model Econòmic i Ocupació, Llorenç Pou, i la directora del SOIB, Pilar Ortiz, qui han explicat la distribució i organització dels espais i les tasques que s’hi desenvolupen.
Durant la visita, Negueruela ha volgut destacar la tasca de les 225 persones treballadores que gestionen els serveis transversals i els programes d’ocupació del SOIB, els quals donen servei a les 16 oficines d’atenció als usuaris, centres de formació, a les entitats locals i a les empreses i ha agraït els esforços que es fan per a millorar l’atenció a les persones usuàries.
El disseny de l’espai va venir marcat per les necessitats del SOIB, que volia ubicar tot el personal en unes mateixes dependències distribuïdes en dues plantes, lluminoses i àmplies, la primera per a la direcció, registre i serveis específics i la segona planta destinada a serveis transversals. Cadascuna d’elles compta amb sales de suport a l’equip per dur a terme reunions, equipades telemàticament, a més d’offices on s’han instal·lat estacions de reciclatge, el subministrament d’aigua i espais de descans. La duració de les obres ha estat de quinze mesos i el cost finançat amb fons propis, ha estat d’1.655.475 euros.
Les instal·lacions han estat dissenyades amb sol tècnic amb l’objectiu de fer els espais polivalents i a més s’ha eliminat el cablejat en terra o de columnes. En el projecte d’obra s’han tengut en compte la incorporació de criteris d’eficiència energètica. Per tant, el nou edifici s’adapta als requeriments actuals d’accessibilitat, qualitat i confort.
Ressaltar que s’han triat 7 dones pioneres en l’àmbit laboral a les Illes Balears per nomenar les sales amb la finalitat de visibilitzar la feina de totes. Aquesta és la relació escollida: Magdalena Rigo Lliteras, 1a dona bombera a Espanya; Genoveva Hernández García, 1a dona policia local a Formentera; Catalina Llabrés Piris, 1a dona farmacèutica de Balears; Maria Teresa Gil Sagrado, 1a dona conductora ambulància a Balears; Anna Maria Escandell Roig, 1a dona patrona de vaixell a Eivissa; Marilen Pol Colom, 1a presidenta de la FEHM; i Montserrat Casas Ametller, 1a rectora de la UIB.
El conseller Negueruela ha explicat que aquestes noves oficines s’inclouen en el pla de modernització de les infraestructures del SOIB per a poder proporcionar uns serveis de qualitat a la ciutadania. Actualment, el SOIB té una xarxa de 16 oficines i 2 centres propis de formació arreu de les Illes.
D’entre les properes mesures, que es duran a terme, Negueruela ha volgut incidir en la reforma integral de l’oficina de Mateu Enric Lladó de Palma, que començarà a partir del pròxim mes de juliol, tal com es va anunciar en el Consell de Govern del dilluns passat. Aquesta oficina es traslladarà provisionalment a l’antiga seu dels serveis centrals del SOIB al polígon de son Castelló.
A més, ha anunciat que enguany també es licitaran les obres de la nova l’oficina d’Orientació, Emprenedoria i Acompanyament i Innovació per a l’Ocupació, COE, que amb el finançament dels fons MRR, serà tot un referent per al disseny d’accions innovadores, avaluació de les metodologies i serveis d’orientació i intermediació, identificació i promoció de bones pràctiques, identificació de necessitats i formació especialitzada del personal d’orientació i intermediació.
Al llarg de la visita el conseller Negueruela s’ha interessat per a la resta de millores que s’han fet en l’àmbit de la modernització tecnològica a totes les oficines del SOIB com ara el desplegament de la wifi, la instal·lació de cartelleria digital amb monitors on la ciutadania visualitza continguts d’interès i la consolidació de l’atenció multicanal amb les millores de l’app i la pàgina web del SOIB.